Manastir Visoki Dečani
Manastir Visoki Dečani nalazi se na Kosovu i Metohiji, podno Prokletija, blizu mesta Dečani 20km od Peći. Izgradnja je započeta 1326. godine, a završena je 1334. godine, od strane kralja Stefana Dečanskog. Pripada Eparhiji raško-prizrenskoj Srpske pravoslavne crkve i posvećena je Vaznesenju Gospodnjem.
Projekat untrašnjeg i spoljašnjeg sakralnog osvetljenja crkve Vaznesenju Gospodnjem Manastira Visoki Dečani, realizovan je 2016. godine.
Sakralno osvetljenje crkve Vaznesenja Gospodnjeg, Manastira Visoki Dečani, sprovedeno je u saradnji sa samim monaštvom, Ministarstvom pravde Republike Srbije, Republičkim zavodom za zaštitu spomenika kulture i društvom „Amici di Dečani“.
Ovaj projekat je urađen sa posvešćenošću i velikom profesionalnošću prema svakom detalju crkve, tako i svakom detalju samog freskopisa koje je najočuvanije od svog Srpskog srednjevekovnog slikarstava, sa velikim trudom i razumevanjem za svakodnevni bogoslužbeni poredak.Sakralna atmosfera i priroda molitvenog i liturgijskog prostora u hramu, iziskivale su uspostavljanje sistema električnog osvetljenja, prosvetljenjem živopisa i arhitektonskih volumena svodova.
Korišćeni su šinski sistemi iGuzzini sa specijalno dizajniranim i namenski napravljenim sistemom kačenja šinskih sistema na konstruktivnim drvenim gredama sa LED CoB reflektorima toplo bele boje svetlosti 3000K CRI 97, različitih uglova isijavaljanja i dodatnom opremom za sprečavanje bljeska, tipa Palco iGuzzini. Svi sitemi su DALI kontrolisani integrisanim sistemom za upravljanje.
Na ovaj način postigli smo svetlosne uslove koji su unapredili utisak potpune sakralne iluminoznosti, prosvetljenjem freskopisnog sadržaja na svodovima i na zidovima crkve, sa scenama liturgijske simbolike.
Posebnu svetlosnu, molitvenu atmosferu postigli smo sistemima za osvetljenje u zoni bogosluženja – prostoru oltara, ikonostasa i soleje, sa naglaskomna scenu u kojoj dominira svetlom istaknut kivot Svetog Kralja.
Svetlosni izvori i same svetiljke su vidljive, bez potrebe da se kriju ili pokušavaju utopiti u arhitekturu staru 7 vekova, već upotrebljeni tako da svojom formom i karakterom direktnog i indirektnog odbijanja rasutog svetlosnog snopa i gradiranim intenzitetom, u potpunosti omoguće utisak “isijavanja“ freskopisne površine, difuznom, ravnomernom prosvetljenošću.